středa 25. ledna 2012

New (media) charity

Každý potřebuje peníze. A každý je přesvědčen, že jich nemá dost. Někdo potřebuje na zajištění rodiny, jiný na kýbl kuřat v KFC, a další třeba na "ňákej ten shopping v Arkádách". Pro každou společnost, komunikující přímo s cílovým spotřebitelem, je tak stále těžší a těžší vytáhnout peníze z jeho kapsy a přesunout je do té své. Konkurence se vyostřuje a hledají se nové marketingové postupy. Facebook, Twitter, G+, či Youtube channel jsou již samozřejmostí (aktivní a efektivní chování na sociálních sítích už často bohužel nikoliv). Ale co neziskový sektor? Měl by se i on v prostředí internetu "snížit" k tvrdému boji o spotřebitele. Rozhodně ano.

V prostředí internetu, každá společnost/neziskovka/charita musí bojovat o pozornost. Neziskový sektor by se pak měl snažit dvojnásobně, jelikož nabízí něco v co věří a za čím si stojí. V českém prostředí se mi nejvíc zamlouvá asi přístup Člověka v tísni s poměrně přehlednou facebook landing page a upraveným Youtube kanálem. Nedávno jsem však narazil na charitu, jejímuž konceptu se prostě musí zatleskat.

Charitywater.org pochopila, že pro k získání člověka pro dobou věc nestačí pouze pasivně poprosit a čekat, ale přímo ho zainteresovat. Spojením přehledného webu (stačí porovnat s českými neziskovkami) a vymakaným Youtube dokázala, že business postupy se dají úspěšně aplikovat i v neziskovém sektoru. (viz. video)



Cynici by opět mohli namítat, že každá kampaň něco stojí (a kdepak asi na ni berou peníze) a zahrnout každou lidskou snahu tunou racionalizačních zdůvodnění o zbytečnosti, či zmanipulovanosti, avšak nakonec skončíme u jednoduché otázky. Bude vrták, nebo nebude vrták?.)

Žádné komentáře:

Okomentovat