čtvrtek 2. února 2012

Kafka on the (Tel Aviv sea) shore

Píše se rok 2009 a ve svých 126 letech je v Tel Avivu popraven Franz Kafka. Na základě vykonstruovaného procesu...

Naštěstí po sobě zanechává rozsáhlou emailovou komunikaci ze svých "izraelských" let, kterou posbíral německý umělec Volker Marz a v těchto dnech je ke shlédnutí v DOXu. A to i včetně dopisu Baracku Obamovi, jehož Kafka nazývá "velikonočním zajíčkem", aby se mu za toto označení následně omluvil. Pokud člověk (stejně jako já) vyhledává na výstavách sedací plochy, tak vás Volker (respektive DOXaři) usadí do útulnýho gauče před TV plnou jeho kafkovských klipů, který jsou ... no... řekněme kafkovský...)



Od čtení Kafky mě vždy odrazovaly 2 skupiny jeho čtenářů. 95% pseudointelektuálních hipstrů, jež si z něj vytvořili novodobou modlu svého společenského nepochopení a 5% pravých intelektuálů, jež sami zpochybňovali, že Kafkovi rozumí. Na základě výše zmíněné výstavy jsem si však dnes stáhnul Proces v pdf. S největší pravděpodobností bych ho našel doma v knihovničce, ale pod nátlakem ACTAtrendu jsem se zachoval jako rebel a bude mi úplně jedno když mi u dveří zazvoní FBI.)

Žádné komentáře:

Okomentovat