čtvrtek 9. února 2012

Made in Czech Republic

"Natočíme k tomu video!"
Podobná zvolání v Čechách zaznívají čím dál častěji, ať už se jedná o propagaci nějakého produktu, zaznamenání akce, či self-promu na sociálních sítích. Někdy lze říci díkybohu, někdy zase bohužel...
Audiovisuální technologie jsou bezpochyby účinnější než-li psaný text, nebo mluvené slovo. V případě jejich špatnýho využití se však dobrý záměr může změnit v absolutní průser a bylo by chybou doufat v naplnění dogmatu "Špatná reklama, taky reklama.". Toto sousloví může platit maximálně v případě ságy Ivety Bartošový, nicméně pokud uvidím okotrhající video na jogurt, tak si ho prostě nekoupím.

Vybral jsem 3 videa made in CZ, která mě svým způsobem zaujala. Prvním je dnes už legendární video Dobešova projektu EF-TRANS. Ano je to úlet, na druhou stranu nestálo v řádech milionů, tak jak na to upozorňovali Dobešovi odpůrci, ale pouze 40 tisíc korun. To však neomlouvá absolutní diletantství MŠMT. Ne snad za ideu natočení motivačního videa, ale za fakt že tuto verzi pustili do světa. Mohli naprosto slušně poděkovat, zaplatit a pokorně video nezveřejnit. Nejzábavnější mi přijde závěr s novou károu a holkou v bikinách (kde je mj. porušeno pravidlo osy). Autor se vyjádřil ve smyslu, že chtěl na konci použít trochu nadsázky a ironie. To by samo o sobě nebyl špatnej nápad, pokud by celý klip sám nelavíroval právě na hraně ironie a vážnosti. To co mi už moc zábavné nepřipadá je zpěv v průběhu klipu, kterej je absolutně falešnej, a proto doporučuju výrazně ztlumit (nebo rovnou vypnout) zvuk.

Naopak co se mi moc líbí, jsou knižní trailery. Na první pohled neuchopitelné spojení videa a knihy podle mě funguje a pro lidi kupující, či půjčující si knihy přes internet se jedná o příjemné zpestření. Vybral jsem Umberta Eca. Stručně, jasně, výstižně...


Tak nevim co si o tom mám myslet. Videovizitka, či videoCV není zas tak špatnej nápad. Proč ale nevyužít plnej potenciál kamery? Proč by měla tato vizitka vypadat jako hlášení vězňů na Pankráci. Možná jsem jen neprošel stránky talkCV důkladně, ale všechny jejich videoprofily vypadaj úplně stejně unifikovaně. Ostatně stejně tomu tak je u papírových CV, a video tak ztrácí svou konkurenční výhodu. Jo a slovo "talk" se čte jinak než píše..)


Žádné komentáře:

Okomentovat